مورگان استنلی، یک شرکت سرمایه گذاری آمریکایی، برخی از کارمندان خود را به دلیل استفاده از واتس اپ و iMessage برای ارتباطات شرکتی جریمه کرد. هزینه برخی از این جریمه ها بیش از یک میلیون دلار است. مورگان استنلی در قوانین خود اعلام کرده است که استفاده از پیام رسان های معمولی برای ارتباطات تجاری ممنوع است.
فایننشال تایمز در گزارشی می نویسد که جریمه کارکنان مورگان استنلی از پاداش های قبلی یا حقوقی که قرار است در آینده به این افراد پرداخت شود، کسر می شود. مورگان استنلی قبلاً مجبور شده بود به دلیل استفاده از پیام رسان های فوری برای اهداف تجاری، میلیون ها دلار جریمه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بپردازد.
سال گذشته، SEC بانکها و کارگزاریهای بزرگ را به دلیل استفاده کارکنانشان از اپلیکیشنهای پیامرسان خصوصی و عدم ذخیره پیامهای کاری، مجموعا ۱.۸ میلیارد دلار جریمه کرد.
مورگان استنلی از جمله شرکت هایی بود که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا جریمه شد و در نهایت بیش از 200 میلیون دلار به این سازمان پرداخت کرد.
در سال 2020، یک نقض امنیتی بزرگ در این شرکت به دلیل استفاده از پیام رسان های خصوصی توسط دو کارمند ارشد مورگان استنلی رخ داد. دو کارمند مورد بحث در نهایت اخراج شدند.
مورگان استنلی در تلاش برای سرکوب کارکنانی که قوانین شرکت را از طریق استفاده از پیام رسان های خصوصی نقض می کنند، جریمه هایی از چند هزار دلار تا بیش از یک میلیون دلار را در نظر گرفته است. میزان جریمه بر اساس سیستم خاصی است که عواملی مانند تعداد پیام های ارسالی و موقعیت کارمند در شرکت را در نظر می گیرد.
به گفته یک تحلیلگر، ممنوعیت استفاده از پیام رسان های شخصی مانند WhatsApp و iMessage یک راه حل موقت است و کارمندان در نهایت به سرویسی می روند که محبوب تر و استفاده آسان تر است.
کارکنان شرکتهای مالی در طول همهگیری کرونا مجبور به کار از راه دور شدند و استفاده از خدمات پیامرسانی بهطور چشمگیری افزایش یافت. از آنجایی که بیشتر سرمایه گذاران مشغول استفاده از واتس اپ و نمونه های مشابه بودند، کارمندان نیز به سراغ این پیام رسان ها رفتند.