گزارش مالی شیائومی؛ فروش بیش از 30 میلیون گوشی و تنها 150 میلیون دلار سود


گزارش مالی سه ماهه اول سال 2023 شیائومی شامل آمار امیدوارکننده ای برای طرفداران این برند چینی است. شرکتی سرشناس که قصد دارد در آینده نزدیک وارد بازار خودروهای برقی شود تا تنوع محصولات خود را بیش از پیش افزایش دهد.

بر اساس آنچه GSMArena می نویسد، تعداد کاربران فعال ماهانه شیائومی در سه ماهه منتهی به مارس 2023 (مارس 1401 و آوریل 1402) به 594.8 میلیون نفر رسیده است. این شرکت می گوید اکنون بیش از 600 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

کسب و کار موبایل شیائومی 35 میلیارد یوان (نزدیک به پنج میلیارد دلار) درآمد کسب کرد. این شرکت در مدت زمان مورد بحث موفق به راه اندازی 30.4 میلیون دستگاه شد. میانگین قیمت فروش گوشی های شیائومی به 1152 یوان (163 دلار) رسید که نشان دهنده رشد 2.7 درصدی نسبت به سه ماهه چهارم سال 2022 است.

شیائومی در سه ماهه اول سال 2023 با سهم 11.3 درصدی توانست به سومین برند برتر بازار موبایل تبدیل شود. در این سه ماهه اپل و سامسونگ توانستند تقریبا دو برابر شیائومی گوشی به بازار عرضه کنند.

سهم شیائومی در بازار چین افزایش یافت. با این حال ویوو توانست شیائومی را پشت سر بگذارد تا این شرکت به رده چهارم سقوط کند. در بازار موبایل چین، اپل اول و اوپو در رتبه دوم قرار دارند.

شیائومی موفق شد در سه ماهه اول سال جاری 59.5 میلیارد یوان (8.43 میلیارد دلار) درآمد و سود خالص تعدیل شده 3.2 میلیارد یوان (450 میلیون دلار) به دست آورد. با احتساب هزینه های مربوط به تجارت خودرو، سود خالص تعدیل شده به 1.1 میلیارد یوان (150 میلیون دلار) رسید.

شیائومی همچنین در زمینه AIoT (ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیا) سرمایه گذاری می کند. تعداد دستگاه های شیائومی متصل به فناوری های مرتبط با AIoT به 618 میلیون رسیده است. شیائومی می گوید 12.3 میلیون نفر از کاربرانش حداقل پنج دستگاه از این دست دارند.

درآمد شیائومی از فروش لوازم خانگی بزرگ مانند یخچال، کولر و ماشین لباسشویی رشد 60 درصدی داشته است. این شرکت در سه ماهه اول سال جاری 2.8 میلیون تلویزیون هوشمند را در اختیار مشتریان قرار داد تا در بین پنج شرکت برتر این صنعت قرار گیرد.

شیائومی گفته است که قصد دارد تا سال 2030 حداقل 70 درصد و تا سال 2040 تا 98 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد.