گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2022 شیائومی + درآمد و سود


آخرین گزارش مالی شیائومی که مربوط به سه ماهه سوم سال 2022 است، نشان می دهد که درآمد این شرکت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. درآمد شیائومی در سه ماهه جولای تا سپتامبر 2022 (اواسط ژوئیه تا اواسط اکتبر 1401) به 70.5 میلیارد یوان (کمی بیش از 10 میلیارد دلار) رسید. 50.5 درصد از این درآمد حاصل فروش محصولات شیائومی در بازارهای خارج از چین بوده است.

طبق گزارش GSMArena، درآمد شیائومی در سه ماهه سوم سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال 2021 10 درصد کاهش یافت. سود خالص شیائومی نسبت به مدت مشابه سال قبل 59 درصد کاهش یافت و به 2.1 میلیارد یوان (294 میلیون دلار) رسید. شیائومی در سه ماهه سوم 829 میلیون یوان (116 میلیون دلار) در تجارت خودروهای الکتریکی و سایر پروژه‌های خود سرمایه‌گذاری کرد که بر سود خالص شرکت تأثیر گذاشت.

شیائومی می گوید سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه را 25 درصد افزایش داده است و 48 درصد از کارمندانش در این بخش مهم کار می کنند. این نشان می دهد که شیائومی برنامه های بزرگی برای آینده دارد.

شیائومی می گوید تعداد کاربران MIUI (رابط کاربری گوشی های این شرکت) به 564 میلیون نفر رسیده است که نشان دهنده رشد 78.1 میلیون نفری (16 درصد) نسبت به سه ماهه سوم سال 2021 است. تنها 141 میلیون نفر (حدود 25 نفر). درصد) از این کاربران در چین زندگی می کنند.

مقالات مرتبط:

شیائومی توانست بیش از 40.5 میلیون گوشی هوشمند را در سه ماهه سوم سال 2022 روانه بازار کند. فروش گوشی های هوشمند شیائومی نسبت به سال 2021 7.8 درصد کاهش یافت، اما این شرکت را در جایگاه سوم در میان برندهای برتر صنعت موبایل نگه داشت.

شیائومی می گوید درآمد این شرکت از فروش گوشی در سه ماهه سوم سال جاری 11.1 درصد کاهش یافته است. این شرکت مشکلات اقتصاد جهانی را یکی از دلایل کاهش فروش گوشی های خود می داند.

از نظر تعداد گوشی های عرضه شده، شیائومی در بازارهای اروپا، ایتالیا و فرانسه رتبه دوم و در بازار اسپانیا رتبه اول را به خود اختصاص داده است. این شرکت رتبه سوم را در آمریکای لاتین و آفریقا دارد.

شیائومی می‌گوید 19.9 درصد از گوشی‌های موجود در بازار اروپا را از طریق فروشگاه‌های رسمی اپراتورهای تلفن همراه به فروش می‌رساند که نشان‌دهنده رشد 1.7 درصدی نسبت به سال 2021 است. اکثر کاربران اروپایی همچنان ترجیح می‌دهند گوشی‌های شیائومی را از طریق فروشگاه‌های مختلف خریداری کنند. چنین شرایطی در آمریکای لاتین نیز دیده می شود. شیائومی در بازار بزرگ ایالات متحده حضور رسمی ندارد.