در دنیای امروز، بیش از هر زمان دیگری، مصرف کنندگان به صورت دیجیتالی با برندها در تعامل هستند. دلیل این امر پیشرفت های تکنولوژیکی است. اکنون برندها می توانند از امکانات موجود برای ارائه اثری ماندگار استفاده کنند که در ذهن مخاطب باقی بماند.
متحرک سازی لوگو می تواند به مخاطب کمک کند تا اطلاعات بیشتری در مورد برند کسب کند. Logomotion قادر است داستان پشت برند را به مردم نشان دهد و ماهیت تجارت را بیش از یک لوگو ثابت توضیح دهد.
در این مقاله قصد داریم در مورد Logo Motion و کاربردهای آن صحبت کنیم تا بیشتر از قبل با آن آشنا شوید. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
حرکت لوگو چیست؟
لوگو هویت بصری هر برندی است و معرف اهداف و محصولات شرکت است. یک لوگوی عالی می تواند به مخاطبان شما کمک کند تا با برند شما ارتباط بیشتری برقرار کنند.
حال تصور کنید که به جای یک تصویر ثابت، لوگوی برند متحرک است و باعث می شود مصرف کنندگان بیشتر به آن توجه کنند. لوگوی متحرک (یا لوگوی متحرک) به سادگی تصویر یک لوگوی برند را می گیرد و با افزودن موشن گرافیک یا انیمیشن به طرح، آن را تعاملی تر می کند.
البته این لوگو فقط مختص شرکت ها و تولیدکنندگان محتوا نیست و افرادی که برند شخصی دارند نیز از آن استفاده می کنند. احتمالاً در ویدیوهای یوتیوب مورد علاقه شما یک قسمت انیمیشن نیز وجود دارد که اطلاعات کانال خود را در مدت زمان بسیار کوتاهی به کاربر نشان می دهد. این نیز نمونه ای از حرکت لوگو یا معرفی لوگو است.
کاربرد حرکت لوگو چیست؟
همانطور که کمی قبل گفتیم، از حرکت لوگو می توان برای معرفی برند و داستان پشت آن استفاده کرد. اما آیا کاربردهای دیگری هم دارد و اصلا چرا باید از لوگوی Intro استفاده کنیم؟
در ادامه مواردی را که در آن ها می توان از حرکت لوگو استفاده کرد را فهرست کرده ایم.
امضای ایمیل
یکی از کاربردهای حرکت لوگو اضافه کردن آن به ایمیل است. به این ترتیب افرادی که پیام را دریافت می کنند به سرعت متوجه می شوند که کدام برند ایمیل را برای آنها ارسال کرده و همچنین به دلیل متحرک بودن لوگو، آن را بیشتر به خاطر خواهند آورد.
در واقع باید لوگوی حرکتی خود را به یک گیف تبدیل کنید و به ایمیل خود اضافه کنید.
ویدیوی معرفی/خروجی
یکی از کاربردهای حرکت لوگو که اکثر ما حداقل یک بار با آن روبرو شده ایم، معرفی و برون فیلم های یوتیوب است. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا از این تکنیک استفاده می کنند تا برند شخصی خود را بیشتر به مخاطب نشان دهند.
البته فقط در یوتیوب نیست که شاهد چنین چیزی هستیم. بلکه می توان از حرکت لوگو در مقدمه/خروجی همه ویدیوها استفاده کرد، مثلاً ویدیوی معرفی محصول شرکت که قرار است در جلسه پخش شود.
سایت اینترنتی
وب سایت همچنین مکان مناسبی برای قرار دادن لوگوی حرکت است. هنگامی که شخصی وارد سایت می شود، یک لوگوی متحرک می تواند توجه او را به خود جلب کند و او را بیشتر به برند علاقه مند کند.
در بسیاری از سایت ها شاهد استفاده از حرکت لوگو هستیم و این نشان می دهد که استفاده از آن نتیجه مثبتی دارد.
شبکه های اجتماعی
قرار دادن لوگوی حرکت در شبکه های اجتماعی می تواند به بازنشر بیشتر آن کمک کند. همچنین کاربرانی که قصد دارند نام برند شما را در اپلیکیشنی مانند اینستاگرام جستجو کنند، لوگوی متحرک شما را می بینند و احتمالا در ذهنشان باقی می ماند.
نکات مهم برای ایجاد لوگوی حرکتی
اگر قصد دارید برای برند یا کسب و کار شخصی خود یک لوگوی حرکتی ایجاد کنید، باید به نکات مهمی توجه کنید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.
1. تا حد امکان کوتاه اما زیبا و موثر
یک لوگوی متحرک طولانی نه تنها کاربران را به سمت برند جذب نمی کند، بلکه می تواند تأثیر منفی نیز داشته باشد. فراموش نکنید که زمان توجه انسان امروزی بسیار کوتاه است، پس سریع صحبت کنید.
شما باید لوگوی حرکتی خود را تا حد امکان کوتاه کنید، اما کوتاه بودن زمان به معنای ساده بودن آن نیست. هنوز هم می توانید با طراحی زیبا و شکل معقول لوگو، معنای برند و محصول را به خوبی منتقل کنید. برای انجام این کار، باید معنای پشت لوگوی خود را درک کرده و با آن ارتباط برقرار کنید.
2. شناخت سبک و انواع لوگوهای حرکتی
قبل از ایجاد لوگوی متحرک، بهتر است درک درستی از سبک ها و انواع لوگوهای حرکتی داشته باشید. در ادامه در مورد انواع آن صحبت خواهیم کرد، اما به طور کلی باید بدانید که می خواهید ویدیوی کوتاه برند شما هیجان انگیز، آرام، شیک و … باشد، کدام سبک می تواند به مخاطبان شما بگوید که با یک برند جدید و متفاوت روبرو هستند.
3. اهمیت بالای برندسازی
هر کاری که انجام می دهید، باید در نظر داشته باشید که برندسازی حرف اول را می زند. یک لوگوی متحرک عالی می تواند اثر برندینگ قدرتمندی داشته باشد و ارزش بیشتری به کسب و کار بیافزاید. در عوض، افراد بیشتری به شرکت شما خواهند آمد و آن را دوست خواهند داشت. اما اگر لوگو حرکت ضعیفی از خود ساطع کند، ممکن است پاسخ منفی داشته باشد.
4. برداشت خوب در نگاه اول
یک برداشت اول خوب به بینندگان فرصت بهتری برای شناخت برند شما می دهد. اگر لوگوی خود را دوست ندارید، به احتمال زیاد مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد.
برداشت اولیه درست به این معنی است که لوگوی متحرک شما کاملاً با سبک و اهداف برند مطابقت دارد. بنابراین، باید بدانید که چه بخشی از شرکت شما می تواند احساسات کاربر را برانگیزد.
چند نوع حرکت لوگو داریم؟
اکنون که در مورد ماهیت حرکت لوگو و کاربردهای آن صحبت کردیم، بیایید نگاهی به انواع مختلف آن بیاندازیم. به طور کلی سه نوع اصلی حرکت لوگو وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
لوگوی حرکت تخت
همانطور که از نام این نوع مشخص است، خروجی فایل لوگوی مسطح حرکت یک انیمیشن دو بعدی است. همچنین جلوه های گرافیکی و صوتی به آن کمک می کند تا توجه بیشتر بیننده را به خود جلب کند.
بیشتر این نوع حرکت لوگو را می توان در ویدیوهای یوتیوب دید، جایی که تولید کننده محتوا با کمک انیمیشن های گرافیکی لوگوی کانال خود را جذاب تر نشان می دهد.
لوگوی حرکتی سه بعدی
بعد از نوع تخت، لوگوی حرکتی سه بعدی را داریم که حرفه ای تر است و می تواند از عناصر دیگری مانند افکت ها و اشکال سه بعدی، حرکت دوربین و طرح های خاص استفاده کند.
اگر به سراغ این نوع حرکت لوگو برای برند خود بروید، نتیجه حرفه ای و جذاب خواهد بود. البته نمی توان گفت سه بعدی برتر از فلت است و فقط باید دید هدف شما از ساخت آن چیست و چه داستانی را می خواهید تعریف کنید.
لوگوی حرکت آماده است
اما اگر نمی خواهید زمان یا هزینه زیادی برای ایجاد لوگوی حرکتی برای برند خود صرف کنید، راه دیگری وجود دارد. در حال حاضر نرم افزارهای مختلف گرافیکی و قالب های آماده ای وجود دارند که می توانند این کار را برای شما انجام دهند.
شما فقط باید لوگوی اصلی برند خود را به نرم افزار اضافه کنید، سپس الگوی مورد نظر خود را پیدا کنید و منتظر بمانید تا لوگوی حرکتی جدید شما ایجاد شود. به همین راحتی! حتی می توانید از این روش برای ایجاد یک لوگوی مقدماتی اولیه و سپس ایجاد تغییرات در آن استفاده کنید.
در ادامه مقاله به معرفی نرم افزارهایی می پردازیم که می توانند شما را در این مسیر همراهی کنند.