سال آینده، سامسونگ تلاش خواهد کرد تا استراتژی خود را تغییر دهد تا تمرکز بیشتری روی رقابت محصولات و کمتر بر کاهش هزینه داشته باشد. با این تغییر اساسی در نگرش، این شرکت امیدوار است که موقعیت رهبری خود را در مبارزه با اپل حفظ کند.
غول فناوری کره ای یک جلسه اجرایی با بخش DX (تجربه کاربر) خود برگزار کرد و گزارش ها حاکی از آن است هان جونگ هیمعاون سامسونگ الکترونیکس به این بخش دستور داده است تا در مورد راههایی برای تقویت رقابتپذیری گوشیهای هوشمند بدون گرفتار شدن در کاهش هزینه فکر کنند.
هدف سامسونگ این است که تولید کننده برتر باشد. یعنی قصد دارد به جای تقلید از کاری که رقبای چینی انجام می دهند با اپل مبارزه کند.
معاون سامسونگ توضیح داد که کاهش هزینه ها چیزی است که حتی شرکت های نوپا مانند شرکت های چینی می توانند بدون مشکل انجام دهند و تمام بخش های سامسونگ باید به جای صرف زمان و منابع زیاد برای توسعه استراتژی های کاهش هزینه، بر تقویت رقابت تمرکز کنند.
تمرکز بیشتر بر تجربه کاربر و رقابت از سال 2023
یکی از راه هایی که بخش موبایل سامسونگ از اواسط سال 2010 سودآور شد، توسعه سری گلکسی A بود. اما بیش از هر چیز، این استراتژی به عنوان راهی برای سامسونگ برای رقابت با تولیدکنندگان چینی برای سهم بازار ایجاد شد.
در سال 2023، سامسونگ بر روی هدف قرار دادن بهترین و توسعه گوشیهای هوشمند رقابتی تمرکز خواهد کرد که به آن اجازه میدهد با موفقیت بیشتری برای کسب رتبه برتر در برابر تنها رقیب خود، اپل، رقابت کند. به عبارت دیگر، سامسونگ به جای رقابت با شرکت های دیگر برای ارائه محصولات خود با کمترین قیمت ممکن، سعی دارد با اپل مبارزه کند و کمتر نگران رقبای کوچکتر خود باشد.
استراتژی فعلی استفاده از تراشه اسنپدراگون کوالکام برای کل سری گلکسی اس 23 در سال آینده به جای تقسیم بازار بین اسنپدراگون و اگزینوس، احتمالاً برای اهداف کاهش هزینه است. در همین حال، این استفاده گسترده جدید از تراشههای کوالکام به تیم جدید سامسونگ اجازه میدهد تا یک تراشه رقابتی را توسعه دهد که احتمالاً در سال 2025 برای گوشیهای هوشمند پرچمدار عرضه خواهد شد.
اگر همه چیز همانطور که شرکت امیدوار است پیش برود، گلکسی اس 22، گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 باید بهتر از همیشه باشند.