رونق بازار ابزارهای پوشیدنی در هند؛ فروش وان پلاس بیش از 107 درصد رشد کرد


بازار گجت های پوشیدنی شامل محصولات مختلفی مانند دستبند تناسب اندام، ساعت هوشمند و هدفون است. بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، ابعاد بازار گجت های پوشیدنی در هند در سه ماهه سوم سال 2022 نسبت به سه ماهه سوم سال 2021، 56.4 درصد رشد داشته است.

آمارها نشان می دهد که مجموع فروش دستبند سلامت، ساعت هوشمند و هدفون در سه ماهه سوم سال جاری در هند به 37.2 میلیون دستگاه رسیده است. در بازه زمانی مشابه در سال 2021، مجموع فروش 23.7 میلیون دستگاه بوده است. هندی ها بیش از هر زمان دیگری به گجت های پوشیدنی هوشمند علاقه مند هستند.

سهم گجت های پوشیدنی در بازار هند
نوع محصول فروش در سه ماهه سوم سال 2022 فروش در سه ماهه سوم سال 2021 تغییرات سالانه
دستبند تناسب اندام 142 هزار واحد 737.9 هزار واحد 80.8 درصد
ساعت هوشمند 12 میلیون واحد 4.3 میلیون واحد 178.8+ درصد
سومین جزء عمودی 25 میلیون واحد 18.7 میلیون واحد 33.6+ درصد
چهارمین جزء عمودی 37.1 میلیون واحد 23.7 میلیون واحد 56.4+ درصد

به گزارش IDC، فروش ساعت های هوشمند در بازار هند رشد قابل توجه 178 درصدی را تجربه کرده است. برندهای مختلف در سه ماهه سوم سال 2022 در مجموع 12 میلیون ساعت هوشمند در بازار هند فروختند. در حالی که مجموع فروش ساعت در سه ماهه سوم سال 2021 به 4.3 میلیون دستگاه رسیده بود.

در همین بازه زمانی، فروش دستبندهای تناسب اندام 80 درصد کاهش و فروش هدفون نیز 33 درصد افزایش یافت. هندی ها در سه ماهه سوم امسال 25 میلیون هدفون خریدند. فروش هدفون در سه ماهه سوم سال 2021 در بازار هند به 18 میلیون دستگاه رسیده است.

بیشترین فروش گجت های پوشیدنی در هند در سه ماهه سوم را برند هندی BoAt به ثبت رساند و این شرکت 32.1 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد. نام تجاری نویز با 13.8 درصد در جایگاه دوم قرار گرفت. Fire Boltt، OnePlus و Realme به ترتیب با 8.9٪، 8.2٪ و 4.2٪ در جایگاه های سوم تا پنجم قرار گرفتند. Realme تنها برندی است که با کاهش 18.5 درصدی سهم بازار مواجه شده است. بقیه برندها رشد خوبی را تجربه کردند، برای مثال سهم OnePlus در بازار گجت های پوشیدنی چین بیش از 107 درصد افزایش یافت.

مقالات مرتبط:

طبق اعلام موسسه IDC، نویز برترین برند هندی در بازار ساعت های هوشمند است و توانسته فروش محصولات خود را نسبت به سال قبل 216.5 درصد افزایش دهد. ColorFit Caliber و ColorFit Icon Buzz با هم 30 درصد از کل فروش ساعت های هوشمند را به خود اختصاص دادند. برند BoAt به لطف ساعت های Xtend و Wave Call مقام سوم را به خود اختصاص داد.

در بازار هدفون های کاملا بی سیم، BoAt توانست 41.1 درصد از سهم بازار را به لطف Airdopes 141 و Airdopes 131 به خود اختصاص دهد. Noise دومین و OnePlus سومین برند برتر بازار شد. برند Mivi با رشد چشمگیر 1921 درصدی در فروش هدفون در سه ماهه سوم سال 2022 در رتبه چهارم قرار گرفت.