ایرانسل سال گذشته برای اولین بار در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، کسب و کار «گزارش پایداری» را منتشر کرد و امسال نیز برای دومین سال پیاپی گزارش سالانه پایداری خود را منتشر کرد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، موضوع «پایداری در کسبوکار» و گزارشهای مرتبط فراتر از مفهوم «مسئولیت اجتماعی شرکت یا CSR» است و ایرانسل بهطور داوطلبانه و فراتر از الزامات قانونی، اطلاعات لازم را برای ارزیابی کمی و کیفی از طریق گزارشدهی پایداری ارائه میکند. . عملکرد قابل اندازه گیری در زمینه «پایداری در کسب و کار» را برای ذینفعان خود فراهم می کند. گزارش پایداری که سال گذشته توسط ایرانسل برای اولین بار در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران منتشر شد، امسال علیرغم برخی محدودیتها، برای دومین سال متوالی با تمرکز بر بازه زمانی اول فروردین تا پایان سال جاری منتشر میشود. پایان مارس 1400.
از مهمترین موضوعات مطرح شده در دومین گزارش پایداری ایرانسل می توان به نتایج نظرسنجی تعیین اولویت های پایداری در کسب و کار ایرانسل، افزایش دسترسی، پروژه اتصال مدارس روستایی به اینترنت، انتشار گازهای گلخانه ای و تغییرات اقلیمی، زباله های الکترونیکی و دیجیتال اشاره کرد. سواد تحول دیجیتال در صنایع بزرگ، کاهش شکاف دیجیتال، توسعه زیرساختهای اقتصاد دیجیتال، مشارکت در بخش عمومی اقتصاد، شمول و مدیریت سرمایه انسانی سازمان.
دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در یادداشت ابتدایی این گزارش، تاسیس ایرانسل را یکی از موفق ترین پروژه های محرومیت زدایی در ایران و نمونه عینی مفهوم ایجاد ارزش مشترک یا CSV دانسته است. و تاکید کرد: عملکرد ایرانسل در ایجاد زیرساخت دسترسی به اینترنت و دنیای دیجیتال برای مردم مناطق دورافتاده و کم برخوردار، ارائه خدمات مقرون به صرفه، استفاده گسترده از نسل پنجم تلفن همراه، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تلاش برای بومی سازی و توانمندسازی آنها، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، بسترسازی برای رشد کمی و کیفی اقتصاد دیجیتال و توجه به تحقیق و توسعه در صنعت ICT کشور از مواردی است که مورد توجه کارشناسان و ذینفعان قرار گرفته است. علاوه بر موارد فوق، توجه به اثرات زیست محیطی فعالیت روزانه سازمان بزرگی مانند ایرانس ll نشان دهنده پایبندی و تعهد ایرانسل به برداشتن گام های موثر در راستای پایداری است.
مدیرعامل ایرانسل در این یادداشت اظهار داشت: تدوین و انتشار گزارش پایداری برای دومین سال متوالی با هدف شناسایی و اطلاع رسانی مهم ترین اثرات اجتماعی-اقتصادی و زیست محیطی کسب و کار ایرانسل، گامی در جهت شفافیت فراتر از الزامات قانونی و تعامل بهتر با ذینفعان در چارچوب فعلی فضای اقتصادی ایران است.
ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، همواره در تلاش است تا در مسیر دستیابی به توسعه پایدار ایران، دسترسی ایرانیان به امکانات زندگی دیجیتال را تسهیل و گسترش دهد. ارائه اطلاعات کلان و مهم شرکت از طریق «گزارش پایداری» می تواند دیدی کلی از عملکرد و فعالیت های اجتماعی و زیست محیطی ایرانسل در مسیر توسعه پایدار در اختیار ذی نفعان قرار دهد. این اطلاعات تصویری از ماهیت و ارزش اقتصادی، اثرات و اقدامات زیست محیطی و اجتماعی و همچنین کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل را در مقابل ذینفعان سازمان ارائه می دهد. بر این اساس گزارش پایداری نگاهی جامع به اهداف، رویکردها و عملکرد کلان ایرانسل از منظر اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی است.
گزارش پایداری، نسل پیشرفته گزارشهای بنگاههای اقتصادی جهان است که ابزاری جامع برای بررسی و ارزیابی عملکرد سازمان و اثرات آن بر جامعه و محیط زیست ارائه میدهد. اطلاعات این گزارش تصویری کلان از ماهیت و میزان خلق ارزش اجتماعی-اقتصادی و همچنین کیفیت حاکمیت شرکتی در اختیار ذینفعان سازمان قرار می دهد.
این گزارش در پنج فصل شامل «پایداری در ایرانسل»، «حاکمیت شرکتی»، «جامعه»، «محیط زیست» و «اقتصاد دیجیتال» تدوین و ارائه شده است. متن کامل گزارش پایداری 1400 ایرانسل در اینجا موجود است.
ایرانسل از کارشناسان و فعالان کسب و کار به ویژه در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات دعوت می کند تا با مطالعه این گزارش و ارائه بازخورد به حفظ و تقویت نقاط مثبت عملکرد و تمرکز بر نواقص موجود برای بهبود آنها کمک کنند.