به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، جواد محد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات تعداد کل تراکنش های ثبت شده در مرکز ملی تبادل اطلاعات از ابتدای سال 1400 تا کنون را اعلام کرد. گفت: بیش از پنج میلیارد تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات به ثبت رسیده است که از این میزان حدود دو میلیارد و 220 میلیون متعلق به اتوبوس خدماتی دولت و حدود سه میلیارد آن متعلق به مردم است. اتوبوس خدماتی دولت (PGSB).
وی همچنین آمار و ارقامی از گذرگاه خدمات دولتی ارائه کرده است. به گفته موحد، خدمات این درگاه که به عنوان بستری برای پاسخگویی به سوالات بین دستگاهی مورد استفاده قرار می گیرد، در سال جاری افزایش یافته است:
وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات آماری به دست آمده از مرکز ملی تبادل اطلاعات، گذرنامه خدمات دولتی در دی ماه ۹۵ افزایش خدمات جدید در شاخص خدمات ارائه شده داشته است، بنابراین تا پایان دی ماه بیش از ۱۶۰۰ خدمت ارائه شده است. از سوی مرکز ملی مبادلات در اختیار دستگاه های دولتی قرار گرفت و با اضافه شدن دو دستگاه جدید به کل دستگاه های خدمات رسان، از ابتدای سال 1401 تا ابتدای بهمن ماه، در مجموع 77 دستگاه خدمات رسانی در کریدور خدمات رسانی وجود دارد. دولت (GSB) در حال کار است.”
بر اساس اعلام معاونت سازمان فناوری اطلاعات، همچنین 319 دستگاه مشتری در این بستر خدمات استعلام دریافت می کنند و بیش از 680 کسب و کار و ارگان دولتی از پل خدمات دولتی (PGSB) خدمات دریافت می کنند.
وی سپس اسامی دستگاه هایی را که بهترین سرویس دهنده یا گیرنده بوده اند ذکر کرد. سازمان ثبت احوال، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ملی پست از ابتدای امسال تا به امروز بوده اند.
وزارت علوم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی; خدمات استعلام هویت سازمان ثبت احوال، سرویس شاهکار و سرویس استعلام واکسن وزارت بهداشت نیز پرکاربردترین درگاههای خدمات دولتی (GSB) هستند و برترین دریافت کنندگان خدمات محسوب میشوند.
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه درگاه خدمات عمومی دولت تمرکز ویژه ای بر ارائه خدمات و استعلام بین دستگاه های اجرایی با مشاغل یا خدمات بین دستگاهی دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 666 دستگاه مشتری و 44 ارائه دهنده خدمات در پورتال خدمات عمومی دولت فعالیت می کنند، 359 سرویس توسط PGSB به متقاضیان خدمات استعلام ارائه می شود.تحلیل داده های آماری نشان می دهد که بهترین ارائه دهندگان خدمات در PGSB شامل وزارت کشور، اداری و سازمان استخدامی کشور و سازمان فناوری اطلاعات ایران.
وی در ادامه به اسامی دستگاه ها و شرکت هایی که بیشترین استفاده را از این گذرگاه داشته اند، اشاره کرد و گفت: همچنین وزارت آموزش و پرورش، شرکت ارتباطات ایده گازین رومک (اسنپ) و شرکت پیشگامان فناوری و فناوری آرامیس (TAPSI) بیشترین استفاده را دارند. مشتریان این گذرگاه می دهند.”
به گفته موحد، پرکاربردترین خدمات پرتال خدمات عمومی دولت در دی ماه امسال، نسخه وزارت کشور نسخه وزارت آموزش و پرورش از سرویس استعلام بیماری کرونا، سرویس استعلام بیماری کرونا وزارت کشور وزارت کشور بوده است. ، و سرویس کد QR اربعین وزارت کشور.