اگر احساس میکنید که برخی از گزارشهای منتشر شده توسط سازمانهای تحقیقاتی معتبر در مورد بازار ساعتهای هوشمند جهانی در چند سال گذشته عدالت را در مورد برترین بازیگر این صنعت، اپل، رعایت نکرده است، Counterpoint Research آمارهای بسیار شگفتانگیزی را به اشتراک گذاشته است که ظاهراً تصویری واضح تر و دقیق تر از همیشه ترسیم می کند.
50.6 درصد، رقمی که نشان میدهد بسیاری از ساعتهای هوشمند سطح بالا (HLOS) که بین جولای و سپتامبر امسال در سطح جهانی فروخته میشوند، دارای لوگوی نمادین با تم میوه هستند. HLOS مخفف High-Level Operating System است که ارزانترین ساعتهای هوشمند را از معادله حذف میکند تا زمینه بازی نسبتاً یکسانی را برای همه سازندگان اصلی سختافزار پوشیدنی تضمین کند.
اپل در مقابل جهان
فون آرنا مینویسد، با جدا کردن ساعتهای هوشمند اولیه از دستگاههای HLOS، به جای افزودن برندهایی مانند Noise، Fire-Bott و boAt، Counterpoint اپل را در مقابل شرکتهایی مانند سامسونگ، هواوی، گارمین، فیتبیت، فسیل یا حتی شیائومی قرار میدهد. بنابراین، برتری باورنکردنی ساعتهای اپل نسبت به رقبای مستقیم و جایگزینهای پرچمدار خود بیش از هر زمان دیگری مشهود است. زیرا حتی کل سهم بازار تمام رقبای آن به سطح فروش سه ماهه سوم سال 2022 محبوب ترین ساعت های هوشمند جهان نمی رسد.
بیش از یکی از هر دو ساعت هوشمند رده بالایی که بین ماه های جولای و سپتامبر در سراسر جهان فروخته می شود، متعلق به غول فناوری کوپرتینویی است و اپل واچ سری 8 با وجود تاریخچه نسبتاً کم، پرفروش ترین دستگاه در این بخش است. توجه داشته باشید که فروش کلی ساعت های هوشمند اپل در مقایسه با سه ماهه سوم سال گذشته نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است و باور کنید یا نه، به نظر می رسد رقم فروش 50.6 درصدی ذکر شده توسط بخش HLOS کمی کمتر از سهم 53 درصدی باشد. سه ماهه دوم 2022. .
سامسونگ همچنین توانسته فروش ساعتهای هوشمند رده بالای خود و سهم بازار خود را در مقایسه با سه ماهه دوم سال جاری به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و جای تعجب نیست که این امر در درجه اول به دلیل عرضه مدلهای جدید این برند بود.
البته گلکسی واچ 5 و واچ 5 پرو هنوز به موفقیت مطلوبی برای رقابت با قهرمان بازار یعنی اپل واچ نرسیده اند. اما سامسونگ به طور قابل توجهی برتری خود را نسبت به Amazfit بهبود می بخشد. شرکتی که رتبه سوم این لیست را به خود اختصاص داده است. هواوی و گارمین به ترتیب در جایگاه های چهارم و پنجم قرار دارند.
زمانی که ساعتهای هوشمند سطح ابتدایی دارای نسخه سبکتری از سیستم عامل در مقایسه با Watch OS یا Wear OS به این معادله اضافه میشوند، هوآوی از رتبه چهارم به پنجم سقوط میکند و برند کوچکی به نام Noise جایگزین آن میشود. این یک شرکت مستقر در هند است که کاربران در نیمکره غربی ممکن است کاملاً از آن بی اطلاع باشند.
دومین و سومین شرکت های بزرگ در این بخش نیز در خارج از هند چندان شناخته شده نیستند و این نشان دهنده نقش مهم کشور فوق در آخرین رشد سه ماهه بازار ساعت های هوشمند است. مجموع محموله های ساعت های هوشمند نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است و اتفاقاً برای اولین بار در تاریخ، هند با پشت سر گذاشتن ایالات متحده، عنوان بزرگترین بازار این محصولات را به خود اختصاص داده است.
همانطور که می توانید تصور کنید، این وضعیت برای شرکت هایی مانند سامسونگ و گارمین به نوعی مشکل ساز است. جایی که خیلی محبوب نیستند. در همین حال، گارمین مطمئناً می تواند مطمئن باشد که حجم فروش ثابت آن با بالاترین ASP (متوسط قیمت فروش) در کل صنعت جبران می شود، که حتی بالاتر از میانگین قیمت فروش است. در واقع این رقم برای گارمین حدود 365 دلار است که نشان می دهد هر ساعت هوشمندی که در سراسر جهان فروخته می شود حاشیه سود زیادی را برای این شرکت به همراه دارد.