این بار پیکان های سازمان های نظارتی آمازون را هدف گرفته است


کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در حال بررسی یک شکایت ضد رقابتی علیه آمازون است. اما هنوز نتیجه را نمی دانیم. وال استریت ژورنال امروز گزارش داد که پرونده آمازون می تواند شامل طیف وسیعی از اقدامات تجاری این غول خرده فروشی آنلاین باشد. با این حال، گفته می‌شود که FTC به شکایت خود متعهد نیست یا استدلال‌های متقابلی از مدیران ارشد آمازون دریافت نکرده است.

لینا خانرئیس FTC، از شیوه های تجاری انحصاری آمازون، از جمله پارادوکس ضد انحصار این شرکت، به شدت انتقاد کرده است. او همراه با بسیاری از قانونگذاران، خریدهای آمازون و سایر اقدامات این شرکت از جمله iRobot و MGM را هدف قرار داده است. داده های داخلی این شرکت اقداماتی را با هدف شکست دادن فروشندگان شخص ثالث نشان می دهد. این در حالی است که آمازون قبلاً در پاسخ به تحقیقات کمیسیون اروپا با فروشندگان شخص ثالث به توافق رسیده بود.

The Verge می گوید مشخص نیست که پرونده تحقیقات ضد انحصار علیه آمازون بر کدام جنبه متمرکز است. اما اگر FTC شکایت کند، به لیست موارد ضدرقابتی دیگر مانند معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت و معامله متا و درون اضافه می شود.