توییتر بخشی از کد منبع خود را منتشر کرده است که تصمیم میگیرد کدام توییتها در خط زمانی شما در GitHub نمایش داده شوند. توییتر در بیانیهای توضیح داد که الگوریتم این شبکه اجتماعی هنگام تعیین توییتهای صفحه For You به چه نکاتی توجه میکند و رتبهبندی و فیلتر کردن این توییتها را چگونه انجام میدهد.
مطابق با Verge، الگوریتم توصیه محتوای توییتر در سه مرحله کار می کند. در مرحله اول، این الگوریتم بهترین توییت ها را از منابع پیشنهادی مختلف جمع آوری می کند. در مرحله بعد، این توییت ها با استفاده از یک مدل یادگیری ماشینی رتبه بندی شده است. در مرحله سوم، الگوریتم توییتهای حسابهای مسدود شده، توییتهای مشاهده شده و توییتهایی را که ایمن نیستند، فیلتر میکند. در نهایت توییت ها وارد صفحه For You می شوند.
توییتر در ادامه توضیح می دهد که الگوریتم نرم افزاری در مرحله اول به حدود 1500 توییت نگاه می کند. هدف نهایی توییتر این است که 50 درصد از توییتهای موجود در جدول زمانی For You متعلق به افرادی باشد که شما آنها را دنبال میکنید. افرادی که توییتر از آنها به عنوان حساب های درون شبکه ای یاد می کند. 50٪ باقیمانده توییت هایی از حساب های آفلاین هستند، حساب هایی که توسط شما دنبال نمی شوند.
توییتر میگوید که سیستم رتبهبندی تلاش میکند تا برای افزایش لایک، ریتوییت و منشن برای هر توییت بهینه شود. همچنین الگوریتم نرم افزاری توییتر سعی می کند از نمایش بیش از حد توییت های یک فرد خاص جلوگیری کند تا توییت های افراد مختلف را در صفحه For You مشاهده کنید. جزئیات بیشتر در کد منبع توییتر در GitHub موجود است. محققان شروع به بررسی این کد منبع کرده اند.
الون ماسک او قبل از تصدی توییتر گفته بود که قصد دارد الگوریتم این شبکه اجتماعی را متن باز کند. 83 درصد از کسانی که در نظرسنجی ایلان ماسک شرکت کردند با این پیشنهاد موافق بودند.
ایلان ماسک می گوید آنچه در GitHub منتشر می شود همه بخش های سیستم پیشنهاد محتوا نیست، اما بیشتر آن را شامل می شود. مابقی کد منبع این سامانه در آینده منتشر خواهد شد. ماسک می گوید امیدوار است که محققان مختلف خارج از توییتر بتوانند دلایل منطقی برای توضیح اینکه چه توییت هایی باید به کاربران نشان داده شوند، بیاورند. مدیر عامل پر زرق و برق توییتر به دنبال تکرار موفقیتی است که سیستم عامل لینوکس در دنیای متن باز داشته است.
کد منبع انتشار عمومی با منبع باز متفاوت است. هدف از باز کردن کد توییتر این است که کاربران بتوانند تغییرات مورد نظر خود را برای اعمال در توییتر ثبت کنند. برای رسیدن به این هدف، توییتر باید اقدامات بیشتری انجام دهد و سیستم های دقیقی را برای جلوگیری از ورود کدهای مخرب پیاده سازی کند.