ایلان ماسک: اپل بزرگترین مشتری تبلیغاتی توییتر است


الون ماسک تایید کرد که اپل به طور کامل تبلیغات در توییتر را از سر گرفته است. این در حالی است که ماسک علناً از اپل به دلیل توقف تبلیغاتش در توییتر حدود یک هفته پیش انتقاد کرد و این سوال را مطرح کرد که آیا غول فناوری کوپرتینویی از آزادی بیان در آمریکا متنفر است یا خیر.

اپل هرگز منکر توقف تبلیغات در توییتر نشده است. علاوه بر این، هیچ نشانه ای وجود نداشت که آیا تصمیم برای کاهش تبلیغات شرکت در توییتر به دلیل تصاحب این شرکت بوده است یا خیر ماسک به تصویب رسید یا صرفاً یک تغییر کلی در پایان ماه بود.

با توجه به 9to5Mac، ماسک چهارشنبه هفته گذشته در اپل پارک با تیم کوک ملاقات کرد ظاهرا دیدار این دو مدیر عامل به خوبی پیش رفته است ماسک گفت که پختن می گوید اپل هرگز برنامه ای برای حذف توییتر از اپ استور نداشته است.

مالک توییتر در جریان رویداد اخیر این شبکه اجتماعی تایید کرد که اپل بار دیگر تبلیغات خود را در این پلتفرم افزایش داده است. ماسک او می گوید که اپل فعالیت های تبلیغاتی خود را در توییتر از سر گرفته است و شرکت کوپرتینویی در واقع بزرگترین مشتری تبلیغاتی این پلت فرم اجتماعی است. بنابراین، رابطه با اپل برای توییتر بسیار مهم است.

بیانیه ماسک آنها پس از گزارشی که واشنگتن پست در اوایل این هفته منتشر کرد مطرح شده است. این گزارش حاکی از آن است که اپل بین 10 تا 16 نوامبر حدود 131600 دلار برای تبلیغات توییتر هزینه کرده است که از 220800 دلار بین 16 تا 22 اکتبر کاهش یافته است.

البته اپل هیچ اطلاعاتی را در مورد هزینه های تبلیغاتی خود به صورت عمومی فاش نمی کند. هیچ راهی برای اطلاع دقیق از میزان بودجه تبلیغاتی سازنده آیفون در توییتر وجود ندارد. با این حال، ظاهرا هزینه های تبلیغات اپل در شبکه اجتماعی تحت مالکیت الون ماسک در طول سال روند کاهشی داشته است.