کسبوکارها مدتهاست که به دنبال راههایی برای تقسیمبندی اطلاعات مشتریان بودهاند پنل اس ام اس خودشان، تا فقط افراد نزدیک به آنها بتوانند پیامک بازاریابی دریافت کنند. احتمالاً کلمه تبلیغاتی مبتنی بر مکان را شنیده اید.
تبلیغات مبتنی بر مکان چگونه کار می کند؟
تبلیغات مبتنی بر مکان یک استراتژی بازاریابی است که تبلیغات پیامکی را با استفاده از موقعیت مکانی ترکیب می کند تا محتوای مرتبط با موقعیت فیزیکی آنها را به مصرف کنندگان نشان دهد. برای مثال، اگر در کنار یک کافیشاپ زندگی میکنید، ممکن است آگهیهایی با تخفیفهای ویژه روزانه در تلفن خود دریافت کنید.
تبلیغات مبتنی بر مکان لازم نیست خیلی طولانی باشند، می توانند شامل موارد زیر باشند: ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشتریان بر اساس منطقه جغرافیایی کلی آنها، مانند کد پستی یا کد منطقه. به عنوان مثال، اگر چندین مکان برای کسب و کار خود دارید، ممکن است بخواهید فقط مشتریان نزدیک به مکان A را با یک تبلیغ خاص هدف قرار دهید. ارسال منطقه ای کشوری در پنل پیامک فراپامک این امکان را به شما می دهد.
چرا از تبلیغات مبتنی بر مکان استفاده کنیم؟
بسیاری از مردم صاحب گوشی های هوشمند هستند. در زمانی که مردم دائماً از تلویزیون و رادیو استفاده می کردند از تبلیغات سنتی استفاده می شد، امروزه مردم اخبار و مسائل را بیشتر از طریق تلفن همراه خود دنبال می کنند. شما باید آنها را در موبایل غافلگیر کنید و محتوای ارزشمندی در اختیار آنها بگذارید. تبلیغات مبتنی بر مکان زمانی ارزشمند است که به درستی انجام شود. زیرا عمیقاً در تجربه خاص یک فرد نهفته است.
آیا بازاریابی مبتنی بر مکان موثر است؟
آمارها نشان می دهد که از هر 10 بازاریاب هشت نفر (84 درصد) از نوعی بازاریابی مبتنی بر مکان استفاده می کنند. اکثر این بازاریابان از تبلیغات پیامکی مبتنی بر مکان برای شخصی سازی تجربه مشتری و جذب بیش از حد مخاطبان خود استفاده می کنند. پیشبینی میشود که بازاریابان در سال 2022 تا 38.7 میلیارد دلار برای بازاریابی مبتنی بر مکان هزینه کنند. دادهها نشان میدهد که 83 درصد از بازاریابان احساس میکنند که کمپینهای آنها با بازاریابی مبتنی بر مکان مؤثرتر است. به طور مشابه، هنگام استفاده از تبلیغات مبتنی بر مکان، نرخ پاسخ بالاتری را مشاهده می کنند. همچنین 74 درصد از بازاریابان شاهد بهبود بازگشت سرمایه و 70 درصد افزایش فروش هستند.
استراتژی های تبلیغات مبتنی بر مکان با پیامک
تبلیغات موبایلی مبتنی بر مکان به راحتی با استفاده از بازاریابی پیامکی انجام می شود. راه اندازی آن آسان است. در ادامه چهار راه را معرفی کرده ایم که می توانید با یکی از آنها شروع کنید:
- از فرم ثبت نام در وب سایت خود استفاده کنید!
اگر از یک فرم ثبتنام وب برای انتخاب استفاده میکنید، میتوانید به راحتی فیلدهایی را اضافه کنید تا به تقسیمبندی فهرست خود بر اساس مکان کمک کنید. این فیلدها می توانند استان، شهر و یا حتی کد پستی باشند. همه از یک فرم برای ثبت نام یا نظرسنجی استفاده نمی کنند، بنابراین این گزینه همیشه کار نمی کند، اما اگر می خواهید فرم بخشی از استراتژی شما باشد، ایجاد آن بسیار آسان است.
بعد از اینکه این اطلاعات را جمع آوری کردید، فقط باید لیست خود را بر اساس مکان مخاطبان خود تقسیم بندی کنید. شما می توانید پیام های خود را فقط برای اعضای سایت خود که کد پستی خاصی دارند یا در شهر خاصی زندگی می کنند ارسال کنید.
- از خدمات حمل و نقل منطقه ای کشور استفاده کنید!
ویژگی پنل پیامک به شما امکان می دهد نحوه ارسال پیامک را با تبلیغات مبتنی بر مکان کنترل کنید. پلت فرم SMS می تواند به طور خودکار پیام های شما را به منطقه یا مکان مورد نظر شما ارسال کند.
به عنوان مثال، می توانید مشتریان را بر اساس محل کار و محل زندگی آنها تقسیم بندی کنید و با استفاده از خدمات ارسال گروهی برای آنها پیامک ارسال کنید.
- از کلمات کلیدی استفاده کنید!
شما می توانید به کلمات کلیدی فکر کنید، آنها کلمات یا عباراتی هستند که افراد برای پیوستن به لیست عضویت شما تایپ می کنند. اگر بیش از یک مکان برای کسب و کار خود دارید، می توانید کلمات کلیدی خاص مکان ایجاد کنید. با این کار، افراد از هر مکان در لیست های متنی جداگانه قرار می گیرند.
به عنوان مثال، اگر یک باشگاه یوگا هستید، می توانید به مشتریان جنوب شهر بگویید که از یک کلمه کلیدی برای ارسال پست استفاده کنند، مانند “جنوب” و می توانید به مشتریان شمال شهر بگویید که از کلیدواژه دیگری استفاده کنند، مانند به عنوان “شمال”. انجام دهید می توانید این کار را برای هر تعداد مکان که دارید تکرار کنید. به این ترتیب مخاطبانی را خواهید یافت که در نزدیکی شما زندگی می کنند و به احتمال زیاد مشتری شما خواهند شد.
- از کدهای منطقه استفاده کنید!
گزینه دیگری برای تقسیم بندی لیست خود برای تبلیغات موبایلی مبتنی بر مکان این است که لیست خود را با کد منطقه یا شماره تلفن آنها جدا کنید. در تئوری، هر کسی که یک کد منطقه خاص دارد باید در یک منطقه عمومی زندگی کند.
اگرچه این می تواند از نظر فنی کار کند، اما بهترین راه برای انجام تبلیغات مبتنی بر مکان نیست. در واقع تا حدودی ابتدایی و مستعد خطاهای فراوان است. مردم اغلب بدون تغییر شماره تلفن خود حرکت می کنند، که این استراتژی را غیر قابل اعتماد می کند.
بهترین حالت برای استفاده از کدهای منطقه برای تبلیغات مبتنی بر مکان این است که سناریویی داشته باشید که مکان شما بسیار بزرگ است، شاید کل استان یا کل منطقه. احتمالاً بهتر است از دادههای دیگر برای تقسیمبندی فهرست خود استفاده کنید، اما اگر تمام آنچه در اختیار دارید کدهای محلی هستند، استفاده از این میتواند نقطه شروع خوبی باشد.
طرفداران تبلیغات پیامکی مبتنی بر مکان
تبلیغات مرتبط: شما با نشان دادن تبلیغاتی که مربوط به منطقه یا مربوط به موقعیت فوری آنها هستند، به تبلیغات خود ارزش میبخشید.
ایجاد تعامل با مشتری: وقتی اطلاعاتی را برای آنها ارسال می کنید که می توانند در لحظه از آنها استفاده کنند، به احتمال زیاد علاقه برند خود را به آن منطقه افزایش می دهید.
افزایش فروش: تبلیغات مبتنی بر مکان، اگر به درستی انجام شود، می تواند به افزایش درآمد شما کمک کند.
شروع آسان: استفاده از پیامک برای شروع تبلیغات تلفن همراه مبتنی بر مکان فقط چند دقیقه طول می کشد تا با استفاده از سرویس پنل پیامک راه اندازی شود.
میتوانید برای هر کسی با تلفن پیام ارسال کنید: برخی از نسخههای تبلیغات تلفن همراه را فقط میتوان برای کاربران گوشیهای هوشمند ارسال کرد، اما اگر تبلیغات مبتنی بر مکان را از طریق پیامک انجام دهید، میتوانید با هر کسی که تلفن همراه دارد ارتباط برقرار کنید. شما دارید.
معایب تبلیغات مبتنی بر مکان
باید واضح باشد: اگر دادههای مناسبی برای شروع تقسیمبندی فهرست خود ندارید، باید با پرسیدن سؤالات و درخواست پاسخ از فهرست مشتریان خود، جمعآوری دادههای بیشتری را شروع کنید.
داده های ناکارآمد: اگر داده های شما قدیمی باشد یا به کسب و کار شما مرتبط نباشد، تبلیغات مبتنی بر مکان کمتر موثر خواهد بود.
ممکن است احساس ناراحتی کند: برخی از مصرف کنندگان وقتی احساس می کنند بیش از حد مورد هدف قرار گرفته اند، ناراحت می شوند.
سوالات متداول تبلیغات مبتنی بر مکان
ممکن است هنوز سؤالاتی در مورد بازاریابی مبتنی بر مکان داشته باشید که ما به آنها پاسخ داده ایم … مانند:
چگونه تبلیغات مبتنی بر مکان انجام می دهید؟
استراتژی های مختلفی برای تبلیغات مبتنی بر مکان با استفاده از روش های دیجیتال برای شروع برنامه های بازاریابی با محوریت مکان فیزیکی مشتری وجود دارد. به طور معمول، تبلیغات مبتنی بر مکان به معنای گرفتن داده های خاص مخاطب و استفاده از آن برای ارسال پیام های تلفن همراه یا تبلیغات بر اساس محل سکونت مشتری است.
تبلیغکنندگان چگونه میتوانند از دادههای مکان استفاده کنند؟
تبلیغکنندگان میتوانند با استفاده از دادههای تلفن همراه، دادههای از پیش تهیهشده یا خدمات تحویل منطقهای UltraSams، پیامهای مختلفی را برای مخاطبان منطقهای ارسال کنند.
داده های مکان چگونه استفاده می شود؟
دادههای مکان به بازاریابان کمک میکند تا بفهمند چه تبلیغاتی ممکن است به مصرفکنندگان مرتبط باشد و چه زمانی، که به مصرفکنندگان کمک میکند تبلیغات ارزشمندتر و مرتبطتری دریافت کنند.
تبلیغکنندگان چگونه مکان من را میدانند؟
تبلیغکنندگان میتوانند با استفاده از کد منطقه، کلمه متنی که با آن ثبتنام کردهاید، یا با ردیابی اطلاعاتی که درباره خود در وبسایت ارائه میدهید، مکان شما را تعیین کنند.
در پایان
اگر از صاحبان کسب و کارهای هوشمند هستید و به فکر ارائه خدمات بهتر و متفاوتی هستید، می توانید از طریق پنل پیامک نوع اطلاع رسانی و ارتباط با مشتریان خود را گسترش دهید. فراپیام با استفاده از جدیدترین متدهای برنامه نویسی فنی اقدام به طراحی، تولید و پیاده سازی وب پنل قدرتمند با امکانات متفاوت نموده است. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت Frapamail مراجعه کنید https://farapayamak.ir/ انجام دادن.