ارائه یک موتور جستجو به سبک ChatGPT هزینه های گوگل و مایکروسافت را 10 برابر افزایش می دهد


گوگل قبلا با چالش های مشابهی روبرو بوده و به نظر می رسد این بار راهی برای حل آن پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال خرید یوتیوب هزینه های هنگفتی را برای این شرکت به همراه داشت، اما به مرور زمان با اتخاذ تصمیمات مناسب و ایجاد تغییرات مناسب، پلتفرم مذکور را به یکی از ماشین های پولساز خود تبدیل کرد. این شرکت در زمینه تراشه های سرور سفارشی نیز فعالیت های مهمی انجام داده است و واحدهای پردازش تانسور آن به ویژه در زمینه یادگیری ماشینی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

هنوز دقیقاً مشخص نیست که شرکت ها چگونه از چت ربات های هوش مصنوعی درآمد کسب می کنند. رویترز می گوید مایکروسافت مذاکراتی را با برخی از تبلیغ کنندگان برای نمایش تبلیغات در نتایج چت بات جدید بینگ آغاز کرده است.

در مورد گوگل، هنوز مشخص نیست که آیا موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت درآمد بیشتری نسبت به موتور جستجوی استاندارد خود ایجاد خواهد کرد یا خیر. با این حال باید دید غول جستجوی اینترنتی این بار برای کسب درآمد از چت ربات هوش مصنوعی خود چه مکانیزمی ارائه می دهد و هزینه های سرسام آور خود را چگونه مدیریت می کند.