پنج شنبه ,۲۶ مهر ۱۳۹۷
خانه >> آموزش فارکس >> روانشناسی فارکس >> ۴ مرحله شکست در معامله گری فارکس را بشناسید
4 مرحله شکست در معامله گری فارکس را بشناسید

۴ مرحله شکست در معامله گری فارکس را بشناسید

خیلی وقت ها گفته ام چطور ضررکردن (از دست دادن) بخش بزرگی از معامله گری است. معامله گری فارکس به طور کلی یک بازی مجموع صفر است. همیشه یک نفر در سمت دیگر معامله شما وجود دارد و موضوع مهم، زمان است، قبل از اینکه شما سمت اشتباه را بگیرید.

اگرچه ضرر جزء نرمال روند کلی معامله گری است ، اما این چیزی است که بسیاری از معامله گران ،هم معامله گران تازه کار هم حرفه ای باهاش مشکل دارند. درباره اش فکر کنید. ضرر در یک بازی که در آن بازی، هیچ چیز درمعرض خطر نیست دشوار است ، چه برسد به پول واقعی که به سختی برای بدست اوردنش کار کرده اید .

من معتقدم دلیل اصلی پشت مشکل بودن مواجهه با ضرر ها ، به جای مشکلات روانشناسی واقعی ، دروغ گفتن به خاطر عدم درک ماهیت آن و تاثیرش بر روانشناسی معامله گری است.در این مقاله می خواهم فقدان دانش در مورد ضررها را نشان بدهم. می خواهم در مورد ۴ مرحله ضرر در فارکس، یعنی انکارکردن ، توجیه کردن ، افسردگی و پذیرش صحبت کنم.

این اصطلاحات برای شما آشنا هستند؟ باید آشنا باشند چون شبیه ۴ مرحله غم هستند. با این حال توجه داشته باشید که این مراحل در فارکس به شکلی متفاوتی به کار می روند . با شناخت این ۴ مرحله امیدوارم بتوانید ضررهای ناشی از معامله گری تان را بهتر مدیریت کنید.

مرحله اول: انکار
اولین مرحله شکست، به شما توانایی مقابله با ضرر در معامله را می دهد . در این مرحله شما خودتان و دیگران را در مورد اشتباه بودن معامله تان رد و اینکه ضررتان تقصیر خودتان بوده است را انکار می کنید.
دلایلی مانند : ” من دست از رصد کردن (دنبال کردن) برداشتم” و ” من واقعا برای این معامله نگرانم” به طورمعمول استفاده می شود . هیچ اشتباهی در این روش وجود ندارد به خصوص اگر تازه کار هستی . این یک روش برای کاهشِ تضعیفِ نفس تان است. در حال ضرر کردن باقی بمان و ادامه بده.

مرحله دوم : توجیه کردن
بعد از مرحله انکار کردن ، شما شروع به توجیه کردن معامله ی خود می کنید. این لحظه جایی است که شما همه چیز در مورد معامله تان را درست می دانید و حتی به این فکر نمی کنید که ممکن است اشتباه کرده باشید.شما می گویید پلن معاملاتی ، تارگت هدف ، حد ضرر و نقطه ورودتان معتبر (متناسب) است اما حد ضرر معامله تان را کاملا نادیده می گیرید و یک جایی اشتباه می کنید.

همچنین بخوانید:

مدیریت ریسک در forex چیست؟

مرحله سوم : افسردگی
در این مرحله ، شما قبلا به دنبال تمام دلایلِ بیرونیِ ممکن برای ضررتان گشته اید . سپس به درون خود مراجعه می کنید و این ایده را که خودتان مسبب ضررتان هستید را می پذیرید.اگرچه پذیرش مسئولیت ضررهای تان معقول است اما سرزنش بیش از حد خودتان ، اگر باعث شود به خودتان شک کنید، می تواند به حرفه فارکس شما اسیب بزند.

ممکن است سوالاتی از خودتان بپرسید: ” آیا واقعا معاملات فارکس برای من مناسب است؟” و ” چرا این راه را می روم؟” حتی ممکن است اگر دلایل کافی برای ادامه دادن پیدا نکنید دست از بیزینس تان بردارید. کسانی که این نوع عدم اعتماد به نفس را تجربه کنند ، می توانند تایید کنند که هرچه بیشتر ضرر کنند بیشتر احساس افسردگی شدید خواهند کرد. بعضی ها حتی در مورد رصد کردن سایر فرصت ها و رها کردنِ کاملِ معامله گری فارکس صحبت می کنند.

مرحله چهارم: پذیرش
در این مرحله شما شروع می کنید به درک کردن اینکه سرزنش کردن خودتان برای اشتباهاتی که مرتکب شده اید ، مخرب است. حتی اگر بپذیرید که ضرر کردن تان تقصیر خودتان است، متوجه این واقعیت هستید که بازار فارکس مانند یک حیوان وحشی غیرقابل کنترل است و عوامل زیادی در بازار وجود دارد که خارج از کنترل شماست.
اجازه دهید تصریح کنم که پذیرش، به سادگی به معنی داشتن احساس خوب در مورد ضرر کردن نیست. در حقیقت پذیرش ، بیشتر شبیه مواجه شدن با واقعیت و درک این موضوع است که ضرر کردن قابل اجتناب نیست.

هنگامی که به این مرحله می رسید، می پذیرید که اشتباهاتی مرتکب شده اید، اما چیزهایی نیز وجود دارد که شما نمی توانید کنترل شان کنید.حتی بعضی ها می گویند که پذیرش ، ترکیبی از توجیه و افسردگی است به طوریکه شما این دو را قبل از اینکه بتوانید اقدامی بکنید، با هم ترکیب می کنید.

در پایان روز مهم است که به خودتان یاداوری کنید که شما هرگز نمی توانید آنچه را که از دست داده اید برگردانید (نمی توانید به عقب برگردید) ، اما می توانید دوباره آن را بسازید. یک روش بدیهی برای انجام این کار این است که یک معامله موفق داشته باشید و ضرر مالی را جبران کنید اما می توانید روی جهش ذهنی نیز کار کنید .
می توانید با بهبود استراتژی معاملاتی خود، مدیریت ریسک بهتر، یا فقط با کشف اینکه چطور ضررهای خودرا مدیریت کنید ، این کار را انجام دهید
به جای انکار کردن ضرر، باید اقدام کنید خودتان را تطبیق دهید و رشد کنید.

منبع babypips

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *